Nevíte v čem podnikat? Soustřeďte se na sebe

Začít podnikat není jednoduché. A ještě složitější je rozhodnutí, v čem budete podnikat. Hledáte díru na trhu? Anebo se snažíte inspirovat na nejrůznějších webových stránkách nebo na sociálních sítích, ale pořád tápete? Přestaňte marně hledat na trhu, protože tak podnikat nikdy nezačnete. Začněte u sebe a podnikněte pět kroků pro lepší budoucnost.
představivost

1. Jak chcete v budoucnosti žít?

V první řadě si sedněte a vezměte si papír a tužku. Napište si, kde byste chtěli žít, jak chcete trávit svůj volný čas a kam chcete jezdit na dovolenou. Kolik na to potřebujete vydělávat? Sepište si na papír všechny své sny a cíle. Pokud jste kreativní typ, tak si sestavte nástěnku snů. Čím přesnější budou vaše cíle, tím jednodušší bude jich dosáhnout.

2. V jaké oblasti jste nejlepší?

Abyste se mohli něčím živit, musíte o tom skutečně hodně vědět. Nesnažte se ale být nejlepší ve všem. To nedokáže nikdo a když se budete snažit dělat deset věcí najednou, tak nebudete vnímání jako specialisté. To je ale při podnikání velice důležité. Lidé si vás totiž musí kvůli něčemu pamatovat a spojit si vás s určitou činností, ve které jste nejlepší.
květina u diáře

3. Jaké jsou vaše silné stránky?

Klidně si znovu vezměte papír a tužku a napište si, jaké jsou vaše silné stránky. V podnikání je důležité vycházet z toho, co umíte a v čem byste se rádi dále rozvíjeli. Uvědomte si své schopnosti. Na co máte talent? Nesnažte se kopírovat jiné a soustřeďte se na své vlastní silné stránky.

4. Jakou činnost skutečně milujete?

Zůstat u podnikání je těžké, když děláte něco jen proto, že v dané oblasti byla zrovna díra na trhu. Tak u toho dlouho nezůstanete. Aby vás nepřestalo bavit to, co děláte, tak to musíte skutečně milovat. Zapojte vášeň do všeho, co děláte a budete si užívat každý pracovní den.

5. Stanovte si své cíle!

Nyní se vracíme k bodu jedna. Posledním krokem by mělo být stanovení přesných cílů, a to nejen vývoje podnikání, ale také výše tržeb, zisků, profilu ideálního zákazníka, možnosti zaměstnanců a podobně. Stanovte si důvod vašeho podnikání, na nic už nečekejte a jděte za svými sny. Pokud neuděláte ani první krok, tak se vaše podnikání nikam nepohne.